|
Prof. Rafael I. Lacruz-Rengel http://webdelprofesor.ula.ve/arquitectura/rlacruz |
|
|||
MATERIAS
DICTADAS SUBJECTS TAUGHT |
|||||
|
Teoría de Programa / Cronograma / Calificaciones Acumuladas El primer nivel de Teoría de |
Theory of
Form I The first course of Theory of Form enables students to assess existing objects and synthesize new shapes from them, developing the student’s observation capabilities and critical
sense. To this aim an speculative
approach is enhanced based on notions from Philosophy,
Geometry, Design Criticism and History. |
|||
|
Teoría de Programa / Cronograma / Calificaciones Acumuladas El segundo nivel de Teoría de la Forma aborda las leyes y
principios que guían la manera en que los usuarios perciben los productos,
capacitando al estudiante para definir criterios claros de diseño bajo una
aproximación de corte científico basada en conceptos provenientes de la
sociología, la teoría de la comunicación, la psicología de la percepción y la
semiótica. |
Theory of
Form II The second course of Theory of Form deals with the laws
and principles that guide the way
users perceive products,
enabling the student to define clear
criteria for designing following
a scientific approach based on
concepts from Sociology, Communication Theory, Psychology of Perception and Semiotics. |
|||
|
Seminario
de Conceptualización de
Productos Programa / Cronograma / Calificaciones Acumuladas Este seminario aborda el
carácter discursivo y persuasivo de los productos del diseño industrial a
través de las seis dimensiones teóricas que integran el método ASCABED
(ASociación-CAracterización-Boceteo-Evaluación-Depuración) con miras a
capacitar al estudiante para formular
conceptos de diseño para productos. |
Product Ideation Seminar This seminar addresses the discursive
and persuasive nature of industrial design products through
the six theoretical dimensions comprising the ASCHASKAD method (ASsociation-CHAracterization-SKetching-Assessment-Depuration) in order to enable the student to
develop design concepts for products. |
|||
|
© Rafael
Lacruz-Rengel. Enero de 2015 |
||||